آخرین اخبار
کد مطلب: 73213
امواج تلويزيوني به روستاي "چين" نمي رسد/ اهالي در آرزوي ديدن تلويزيون
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 992

به گزارش سلام لردگان به نقل از مهر، استان چهارمحال‌وبختياري در بخش مرکزي رشته کوههاي زاگرس واقع شده است واز شمال و مشرق به استان اصفهان، جنوب به استان خوزستان محدود است و وسعت اين استان در حدود 16 هزار و533 کيلومتر مربع است.

اين استان ناحيه‌اي است کوهستاني در سلسه جبال زاگرس که در باختر آن کوه‌ هاي مرتفعي قرار گرفته و اين ارتفاعات سرچشمه سرشاخه‌هاي دو رودخانه دائمي زاينده رود و کارون است.

استان چهارمحال و بختياري يکي از استانهاي کشور است که نسبت به وسعت کم خود روستاهاي بسياري را در خود جاي داده است.

وجود بيش از800 روستا در اين استان نشان از زندگيهاي روستايي بسياري دراين استان است.

روستاي چين

بعد از انقلاب اسلامي ايران اقدامات بسيار مناسب و توسعه اي در روستاي چهارمحال و بختياري انجام شده است.

وجود برق،گاز، آب بهداشتي، کوچه هاي آسفالت شده در روستاهاي اين استان و بهسازي و و نوسازي منازل مسکوني و اقدامات بسيار ديگر ازنمونه کارهاي انجام شده بعد از انقلاب در روستاهاي اين استان بوده است.

محروميت، فقر و کمبود امکانات دراکثر روستاهاي اين استان در بعد از انقلاب از بين رفته است.

در اين ميان تعدادي از روستاهاي اين استان به خاطر شرايط جغرافيايي و قرار گرفتن در مناطق سخت گذر از توسعه کمي برخوردار شده است.

يکي از اين روستاها، روستاي چين در استان چهارمحال و بختياري است که هم اکنون با مشکلات بسياري روبرو است.

نداشتن محل زندگي مناسب، نداشتن آب شرب مناسب، نبود امکانات درماني و خدمات بهداشتي و... از مهمترين مشکلات اين روستا است.

در اين ميان عدم پوشش شبکه هاي تلويزيون در اين روستا يکي از مهمترين مشکلات است و مردم اين روستا سالهاست که در انتظار ديدن شبکه هاي تلويزيون هستند.

عضو شوراي اسلامي روستاي چين در اين خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه مردم روستاي چين از ديدن شبکه هاي تلويزيون محروم هستند و مردم اين روستا نمي توانند برنامه هاي تلويزيون را ببينند و هم اکنون درآرزوي داشتن تلويزيون هستند.

سيد حسينعلي درخشان گفت: مردم روستاي چين نمي توانند شبکه هاي تلويزيون را ببينند و از وجود شبکه هاي تلويزيون بهره مند شوند.

وي اذعان داشت: در حال حاضر مردم روستا خواستار پوشش امواج تلويزيوني در اين منطقه هستند و انتظار داشتن تلويزيون در منزل خود را دارند.

وي با بيان اينکه وجود تلويزيون و بهرمندي مردم از شبکه هاي تلويزيون نقش مهمي در فرهنگ سازي، راه و روش زندگي وتوسعه روستا دارد، تاکيد کرد: از مسئولان استان و کشورخواستاريم که براي اين مشکل اقدامات موثري انجام دهند.

بخشدار مرکزي کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار مهر در اين خصوص با اشاره به اينکه روستاي چين پوشش شبکه هاي تلويزيون را ندارد، گفت: حل مشکل عدم پوشش شبکه هاي تلويزيون در اين روستا در حال پيگيري است.

ستار فرهادي نيا تاکيد کرد:اين مشکل در حال بررسي و پيگيري است و اميدواريم اين مشکل تا يايان سال و نهايتا اوايل سال آينده حل شود.

وي ادامه داد: اين روستا تحت پوشش امواج تلويزيوني قرار ندارد و حل اين مشکل در دستور کار قرار گرفته است.
 
وي اذعان داشت: هم اکنون در حال پيگيري هستيم که امواج تلويزيوني در اين روستا قابل دريافت باشد.
 
بخشدار مرکزي کوهرنگ  ادامه داد: روستاي چين از توابع دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختياري است و يکي از محروم ترين روستاهاي اين منطقه محسوب مي شود.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس